måndag 23 augusti 2010

Vit kaffe väska och semester

Mannen i huset köper väskor till mig ! jo det är sant. en bekant till oss gör dess väskor av kaffe paket , fiiffigt eller hur. Och det här är den första vita dom gjort :) kaffe paketen är vända ut och in ..
Så här ser dom ut orginal, den större är perfekt att ha med på stranden eller bara som svampkorg, är ju så lätt att tvätta.

Måste sätta in bilden på Diesel, han är lite otrimmad men vad gör det, nu har han börjat kroppa till sig nu. Han har varit sååå spinkig, Ikea kullen fyllde ju 3 år 1 juli :)
Wilda som vi parade i sommar är inte dräktig, vi får vänta på små tassande goldens till våren :)


Diesel * sååå fin*



I blåbärs skogen har vi varit och Noah han älskar bär, alla bär även lite råa lingon hi hi


Akita får oxå lite...snäll är Noah med vovvarna

Men Wilda fick inte många makaroner från skogs lunchen ...


En riktig vandrings pinne hittade han .
Nu har jag och mange semester hela veckan och ska såklart vara i stugan.Vi njuter av dagarna i skogen och kvällarna bara chillandes fast framför tv:n
Vi bloggs snart igen
Heippa *vink vink*/ annika mommo







16 kommentarer:

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!

Vad synd att det inte blev några valpar för Wilda. Men det blir fler tillfällen som sagt. :)
Diesel ser jättefin ut!!
Dom där kaffeväskorna ser riktigt läckra ut!

Hoppas ni får en fin semester!

/
Jenny

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fina kaffeväskor och vilken härlig idé att göra av kaffeförpackningar.
Hundarna och Noah ser ut att trivas bra där i skogen.
Synd att Wilda inte *blev* med valpar.
Ha en skön semester.

Kram:)

Livet på Berget sa...

Hihihi han är så söt den lille:). Go unge! Häftiga väskor, endel har då fantastiskt bra fantasi.
Ha de gott!
Kram
/sara

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Hej Anka! Ni verkar ha det så mysigt där i skogen. Och nu har jag hört ryktas om att det ska bli kräftskiva också! Avis!!! Ta en snaps för mej också.
Vad har du gjort med Mange? Han har krympt till oigenkännlighet! Har du sprungit undan honom eller efter?
Saknar dig som alltid!!
Kraaaam! Sus.

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej... eller god kväll!
Åh, vad kul att du tyckte om min sköljmedelsflaska och tvättmedelsburk.Det har blivit liiite roligare att tvätta.
Det känns så skönt att åter tagit upp träningen med hundarna igen! Dom mår bra av det och jag gör det. :) Tyvärr så tränar vi oftast själv jag och hundarna vilket är synd eftersom båda hundarna behöver träna med andra. Det blir ju roligare om man är fler som kan hjälpa och sporra varandra.
Har funderat länge på att sticka en pippi-tröja och nu blir det äntligen av.
Ha det så bra!
Kram
Jenny

Sara Mårtensson sa...

Kaffepaket! Vad häftigt! :-)

Vad mysigt ni verkar ha haft det i skogen! Han är så söt Noah!

Hoppas du har en fin helg!
Kram Sara

lovefriidrott sa...

Hej Gumman, japp det är osynliga jag som kikar in:):) Vet du min svägerskas mamma gör oxå såna väskor. Mamma har en sån stor variant som hon bär in ved med, dom håller för ganska så tunga grejer.

Så söt han är Mommos pojke, och stor herregud han var ju nyss en liten bebba. Fast d är klart jag tycker min son som är 21 oxå nyss var en bebba:)

Här i Lule regnar d idag:( ska strax väcka barnen sen till skolan.

Schemat för mig idag blir packa!!!

Ha d bäst

Stor kram Sari

Carina i Ockelbo sa...

hej
vilka fiffiga väskor av kaffepaket.
Jag har bytt adress till Carinas änglar & sånt . du hittar till min ängladoft här numera.

mamma lycklig sa...

Hallå där!

Hoppas att du har det bra, det var länge sedan man hörde något från dig. Här lever livet vidarenästan som vanligt. Har just nu tjänstledigt från mitt ord. jobb, går på kurs för att lära mig bokföring. Skall sköta gubbens papper framöver.
Om du är tävlingssugen skall du gå in på min blogg, lottar ut ett superfint pris som du inte får missa.
Ha det gott, och hoppas att vi hörs snart.

Kram kram Nettan

Elisa Day sa...

Efterlysning var är du? :)
Kram

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vart har du tagit vägen? Hoppas allt är bra med dig!
Önskar dig en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!
Kram Sara

Svarta tassar i vit soffa sa...

Halloj!
Tassar in lite snabbt med en undran vart du tagit vägen!
Hoppas allt är bra med dig och hundarna!
Kram
Jenny

mamma lycklig sa...

Nej nu får jag snart efterlysa dig. Har du gått under jorden?
Hade inne ett par kunder i lördagssom ville ha mera fina sockor som du gör. Stickar du fortfarande och vad kostar sockorna nu?
Hör gärna av dig för nu kommer dom tillbaka på lördag 12/2-11.
Ha det bäst.

Kram kram Nettan

annelie sa...

Börja blogga vännen min!!längtar efter bilder från ditt vita vackra hem&dina vovvar :)))

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Tittar in och tittar på din fina väska!!! KRAM Karoline

Anonym sa...

hej, vill gärna komma i kontakt med denna person som gör.
kan ni skicka nummer och/eller mail?
mitt är sofie133@hotmail.com