torsdag 2 oktober 2008

loppis,köket och målning

Jag har sprungit omkring med mina möbler igen...den "nya" byrån fick flytta till hallen.Ni ser väl att den stackarn inte ännu heller har fått knoppar....
Här har köksbordet alltid stått , i 41 år faktiskt...mina föräldrar har ju oxå ägt detta hus :) Vips här ska den stå nu ialf...ni ser ju att jag lever i ett stök-kök..hihi Nåja jag lugnar mig med att intalat mig själv om att det bliir fint NÅNGÅNG....Jag har länge funderat om jag ska måla köksbordet vitt, och efter att sett detta foto så var saken klar...
Så nu vet ni vad jag pysslat/pysslar med.....måla,måla, Mina arbetskamrater dom höjer inte ens ögonbryna mera om jag kommer lite vitkladdig i händerna till jobbet....Endel kan inte förstå njutningen av att få måla...hi hi hi Måste bara berätta om min son . Han for till sin moster på besök och hon hade köpt en jätte snygg röd,stor kökslampa. Snygg! sa han, men den är ju inte vit....Snacka om att han oxå är lite vitberörd....

Var på loppis i Torneå, köpte silverbrickor förståss...jag bara äälskar dom. Och sen har jag hittat på Ikea tallrikar som jag ska samla på....ARV/BRÖLLOP...den är ju snygg den serien.
Min mor hade fyndat till mig.....tack mamsen...



Till sist mina Sankt Paulier ...visst är dom fina.Brukar dom verkligen blomma så här på hösten?
Ihelg ska Goldenklubben /Norrbotten ha en Goldensdag i Luleå . Lördag 4/10 kl 11-15.00 Brukshundsklubben vid måttsund slalombacken. Välkommen alla golden ägare och prova på olika aktiviteter som agillity, spåra, apportera mm eller lär er att trimma eran vovve. Om ni vill lära er trimma så ta med egen trimsax.
Ha en skön helg
vi bloggs snart igen
Heippa*vink vink*


9 kommentarer:

Vitt och blandat sa...

Hej blir så glad när du har hälsat på bloggen min - åh, kommer du till stan =) tror nästan att jag kommer ut till Måttsund!!! Ska nog ändå till Hjortgården å klubben ligger ju efter vägen!!! Om du ser en förrvirrad mörkhårig "närmar sig fyrtti"girl med sin 4-årige son; hojjta till då =) Kramar/Anneli

Vit Spets sa...

Hej där!
Nu visar jag Mina bedårande sockor & länkar till dig :)
Tack än en gång!
Kramis
//Siv

Anonym sa...

Gud så mysigt du har hemma :)
Hallen är jättefin och det ska bli så spännande och se hur matbordet blir efter att du målat det.

Arv bröllop är så fin. Jag har tittat på den flera gånger och det blir nog så att jag också börjar samla på den.

Underbara silverbrickor, så fina.

Kram!

vardagsvitt sa...

Hejsan!
Tack för titten!
Ni har ju också en jätte fin hall!
Å så fina sockor du stickat.
Måla på du, jag brukar också ha färg på händerna eller jord under naglarna men det bjuder jag på.....
Många kramar Marith

Vardagslycka sa...

Åh, vilken mysig blogg jag hittade in på via "vitspets-Siv"! Hit kommer jag gärna tillbaka fler gånger. Blev så förtjust i de härliga sockorna att jag gärna vill beställa ett par! Hittar ingen mailadress till dig, men hoppas det går bra såhär!
Min mail är carinaharju@slottsboden.com
Nu ska jag fortsätta läsa här på din sida.
Ha det bra!
Kram, Carina

Anonym sa...

Även jag målar i vitt ;) Fast det är på jobbet. Och så blir det lite dalarött och gråblått.
Men nu håller jag på att vara less målningen.
Jag skulle nog oxå ha målat bordet vitt så det var ett klokt beslut.

Vet du inte om att jag är utbildad styckare. Trot om du vill men det är faktiskt sant.

Håll tummarna för Lina på lördag. Då ska vi starta på det särskilda provet i Kalix.

Trevlig helg på er

LantlivsAnette sa...

Ojjj ojj så fint det kommer att bli i köket !!
Det där porslinet har jag också kikat på,jättefint..
Ha det gott
Kram Anette

Elisa Day sa...

Har läst igenom din mysiga blogg. Din reklman för gränsboden funkade, är på väg till Haparanda idag ska ta och besöka gränsboden samtidigt. :D Ha en trevlig helg! Kram

Anonym sa...

Hallååååå, uppdatera tack. :)