fredag 22 augusti 2008

Fredag och ledig helg

Här kommer lite bilder från köket. Panelhögen har minskat och nästan allt bråte är bortta.Om snickaren har tid att komma i helgen så kanske köksön blir färdig. Har varit och valt ut kaklet oxå, vitt blir det men fogen vet jag inte hur grå den blir. Nå nu känns inte allt så kaotiskt längre, man kan ju faktist dansa i köket om man vill , utan att ramla och slå ihjäl sig.
Den är gamla skänken räddade jag och pysslade lite om den :) Vit blev den och fin tycker jag. Ett gammalt fönster från soptippen fick oxå lite makeover och får stå där en stund tills jag fått upp hyllorna som ska var ovanför skänken. Jag tror att mange han "smyg" far till soptippen nuförtiden, jag får inte följa med...han tycker att jag släpar hem en massa skrot :)
Av Lilli ( min systers flicka) fick jag den vita vasen/krukan, Tusen Tack!!! Fast min Plättar i Luften blomma ser verkligen ledsen ut, kanske jag kan rädda den....
Måste bara visa fotot på akita i båten. Hon vet exakt vilken båt hon ska hoppa i när vi kommer till hamnen. Ingen koppel behöver hon den sjöbusen. Vanilla och wilda dom får snällt sitta med mig, man vet aldrig. Wilda speciellt är sååå nyfiken på alla nät och bojjar som flyter där ute till havs.
På Söndag om vädret är bra far vi och plockar mer blåbär . Och Vanilla ska få apportera Pippi i vattnet. Hoppas hon nu har slutat/glömt allt trams om att inte ta fågel i mun.

Ha en skön helg alla
Vi bloggs snart igen
Heippa

3 kommentarer:

Carter och Rippe sa...

Nu är jag inne....va !!!!!!!

Flitiga Lisas sa...

Coolt med en ny blogg! Jag har dåligt samvete för att jag ju "lovade" en Pålkemhelg under hösten. Nu känns det inte som om helgerna riktigt räcker till. Men, men man vet ju aldrig :-).

Kattis sa...

Akita är så fin i båten:)