fredag 13 november 2009

Chili Choklad Glögg

Den här glöggen måste ni testa, doftade jätte gott när den värmdes och smakade varmchoklad med liite hetta av chilin. Vi tränade i veckan till Luciatåget som vi personal ska ha /gå i år :) Och då var man ju bara tvungen att få lite julstämmning.Och det fick vi, sankta lucia, stilla natt ljöd i massor av vackra stämmor hi hi hi Ja säg vad inte omsorgens personal klarar av hi hi
Svarta sockar är stickade , men så svårt att fota dom .Det blir inte alls rättvist. Jag stickar så det ryker, alla som har beställt hinner få dom innan jul.

Nu är det kallt hos oss, -10 . Täckjackan har kommit fram och vinterkängorna. Dom här på hyllan har jag haft när jag var liten.


Här kommer Birgitta Mus, hon är bibliotekarie. Ni måste tjejer gå till FrökenElsas Virkblogg och se dessa underbara möss hon virkar. Dom har en berättelse bakom sig allihopa vars dom flyttar osv. Såklart har jag oxå beställt en, men det är lång kö så efterjul får ni se honom, för det blir en "han". Och vad han gör får ni se sen:)
Och jag förstår att det är fler än jag som börjat smygpynta inför julen:) Nästa vecka får ni se liite.Jag tror att mina grannar nu har börjat förstå att hon kanske inte är så galen på riktigt ialf, hon tycker bara om julen*fniss*
Ha en mysig helg alla vänner
Heippa*vink vink* / annika mommo ..som ska jobba hela helgen igen:)



7 kommentarer:

carina sa...

hej
joo de har kommit hade glömt o mailat så fina såå / tack

vardagsvitt sa...

Hallå...
Så snygga sockor i svart.
Jag gillade oxå den glöggen å flaskan var ju så snygg.
Ha det bra.
Kram Marith

Elisa Day sa...

Dina sockor är så vackra! Har den där glögggen, men har inte smakat den ännu. Kram

Livet på Berget sa...

Hihihi, vilka underbara möss! Glöggen låter jätte god! Ja visst är julen underbar, man får göra om en massa hemma. Det är så himla kul!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Villa nöystu sa...

Vad duktig du är som stickar så där. Och fullt upp verkar du ju ha med beställningar.
Å den där glöggen verkar kunna vara i vår smak, chokladomaner som vi är hemma hos mig :-) TAck för tipset!
Vilken fantastiskt liten mus. Måste kolla in den bloggen.
Ha en fin vecka,
kram Petra

Anonym sa...

Mmm så god den glöggen låter och Birgitta mus var vansinnigt söt :)

Du har något att hämta hos mig :)

Kram Åsa

Marie sa...

Vilken spännande glögg...kul med traditioner med en ny tanke. Ska se om jag kan finna den.. (finns säkert inte här i Norge, men får väl ta en Sverigetur innan jul) Kram