måndag 30 november 2009

hemma igen och advent

Gomorgon på er alla, det här är väl mysfaktor 10, att få sitta tidigt på morgonen och njuta av sitt kaffe.Tända ljusen och känna lugn och ro. Min klocka i kameran går fel, nu är klockan 07.49 i skrivande stund:)
Jag och syrran har varit till Helsingfors och hälsat på Pappa,Mare och roligt var det att Samuli oxå var hemma .Samuli lärde oss att dricka Barkley green grass....ska vara nyttigt till allt...smakar inte lika illa som färgen. Syrran fick ta ett glas före mig.*ler brett*

Så här såg det ut på morgonen .Fia gjorde en facebook till farsan, så här chattar jag med honom säkert hi hi fast den krånglar så mycket så han får nog göra en ny.



Vi var väldigt kulturella i helgen, Var och såg Pablo Picassos utställning, läckert!Och givetvis var vi och såg Ingmar Bergmans HÖSTSONATEN som Mare spelar med i.Vi såg den på Fredagkväll. Den var jättebra fast tragisk.. Handlar om : Inne i den bräckliga lekstugan av glas, bland små dockor och plastfigurer, sitter den vuxna dottern och väntar på den berömda mammans besök.
Försökte få hit fotot men fasiken det går inte...

Efter utställningen var det dags för mat, vi var på restaurang Himalaya Nepalese Cuisine.(ratakatu1 helsinki)Det var supergott, jag åt himalaya soup till förätt och lamm till huvudrätten. UNDERBART gott! Ni som har vägarna förbi, gå och ät där.

Efter all mat var vi så propp mätta att vi tog en promenad .Här skojjar vi med Samuli som är på varje reklamstolpe:)Mamma mare höttar med fingret och Fia bjuder på en cigg...alltid liten i mammas ögon och då röker man inte eller hur*ler*


På söndag kväll när jag kom hem så gjorde jag advents ljusstaken 2009 färdig Köpte brickan och pärlorna i hesa:)


Så här blev det- 2009



Noah busen han gillar att läsa mormors inredningstidningar och Golden Nytt såklart ...




Såhär trött var Wilda, hon uppskattar nog inte en surfande matte så här tidigt på morogonen.
Ikväll jobbar jag och sen ska jag försöka få tag på en gran ut, och en jäk---%#" plastgran in...vill inte vara allergisk.Förra året vägrade jag ta in en plastgran, så vi var utan.Men iår så måste jag nog , för resten av familjen ialf*ler*
Heippa
*vink vink* annika mommo








4 kommentarer:

Villa nöystu sa...

Vilken toppenhelg du har haft. Så underbart att få åka bort några dagar och ladda batterierna. Och flitig var du förstås när du kom hem och ställde iordning adventsljusstaken. Den är jättevacker.

Ha det fortsatt bra ,
kram Petra

vardagsvitt sa...

Jamen visst är hon för bra hon Jill Jonsson!!
Jag älskar country och hennes vackra röst och personlighet passar mig perfekt.
Vilka roliga saker ni hunnit med
-kul!
Kramiz Marith

Elisa Day sa...

Vad mysig helg du har haft! Helsinki är en underbar stad. Kram

Livet på Berget sa...

Vilken härlig resa! Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt! Fin adventsljusstake! Å lille man är och river i tidningarna, hihihi, så sööööt:).
Ha de gott!
Kram
/Sara