torsdag 3 december 2009

Energi och gröna ägg

Ser ni att himlen är blå och solen kikar fram lite, sååå underbart mycket energi får man av den:)
Här är min vän Majsan som är Helt underbart TOKIG och SNÄLL ...Jo ni ser rätt hon går omkring med shorts. Förra året gick hon till 25 november, få se hur länge hon pallar iår.Frågar man hennes så fryser hon INTE:)
Jag frågade om folk inte undrar och frågar henne vad hon pysslar med..nä sa hon men folk är väldigt vänliga med henne *asgarv* hi hi månne varför hi hi

Hon har egna höns, och iår har hon en speciell sort som ger GRÖNA ÄGG...läckert eller hur.Det här ska jag baka lussekatter av mm på Lördag. Tusen tack Majsan du är för snäll!!


Jag kan ju inte ha pytte granar eller hyacinter för är allergisk( herregud vad jag tjatar om det..) Men iår hittade jag en blomma som jag bara blev stört förälskad i. En Kalla.Tycker den passar som "min" julblomma.


Åhh vacker är den...Vita cyklamen ska jag inhandla nästa gång dom kan jag oxå ha.
Ha nu en skön Fredag mina vänner, jag är ledig imorgon och då kommer Noah till mormor och vi ska busa:)
Heippa *vink vink*/annika mommo




5 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Har du lyckats att hitta en HÖG glasklocka? Jag har det inte än iaf.
Gröna ägg skojar du? eller...
Nä hon fryser nog inte om hon tycker om att gå så där.
Själv är jag också varm utav mig men inte riktigt så varm.
Kramar:)

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
och tack för beställningen:)
Måste vara väldans jobbigt att bli allergisk mot granar/hyacinter du har all rätt att tjata skulle oxå göra det:( Eran resa till den fantastiska finska huvudstaden verkar ha varit underbar:) tänk annika att du har en sån kändisbror som är så duktig:) HÄFTIGT:)

Barkley green grass lät inte som julglögg direkt hi hi och av minen att dömma tycker inte syster yster det heller ha ha

Kul med såna vänner som Majsan:)


Ha en fin helg
stor Kram sari

Birgitta sa...

Hej! Vilken härlig blogg jag hamnade på här och du har så fina vovvar.
Kram Birgitta

Livet på Berget sa...

Men vilken härlig fredag du får:)! Mitt lilla troll kommer också hem idag, hon har varit hos sin pappa. Vacker blomma!!!! Men din vän är ju för rolig, själv skulle jag frysa ihjäl. Tänkte direkt att de där gröna äggen skulle vara jätte snygga att måla till påsk!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Åh burr så kallt det där såg ut ;) Jag som har tjocka raggsockor på mig inne just nu men ändå fryser.

Gröna ägg...skoj :)

Vilken fin kalla :) Den såg riktigt julig ut, jättefin.

Önskar dig en riktigt mysig helg.
Kram Åsa