tisdag 22 december 2009

islyktor och god jul

Äntligen har jag lärt mig att göra islyktor, Tack Fränkki för att du visade.Och som vanligt när jag får "pippi" på nåt så , ja kan det ju bli ganska mycket*ler* Grannarna dom fick oxå ...var över till dom i mörkret och tittade ut en plats och "vips" så hade dom oxå en islykta :))Hoppas dom gillar..
Vi har gjort i olika storlekar, dom här är våra "småttingar".


Här är några stycken på altanen. Det är ju såå vackert i mörkret.

Julklapparna iår är enkelt paketerade, brunt papper och våra goldisar som etikett..jag behöver inte skriva från vem dom kommer :)




Såg ju på Ernst jul och gillade hans "julbord" ute. Så nu finns nästan ett likadant hemma hos oss.
Nu far jag och jobbar natten , men julafton är jag ledig och då är vi i Seskarö hos min syster som i vanlig ordning:) Vi blir ganska många, badar morgon ute sauna, härlig stämning,finsk/svenskt julbord, alla glada och mer eller mindre tokiga *fniss* och det som jag tycker är viktigaste när det är "barnens jul" alla är nyktra.Skönt!
Nu till er alla önskar jag en riktigt God Jul och Gott Nytt År!!!
Heippa*vink vink* / annika mommo




10 kommentarer:

Mer av allt sa...

Jag älskar islyktor! Vad fint det var med riktigt många! Ibland töar det ju och ibland är det för varmt för att få till lyktor. Jag önskar dig en riktigt härlig jul och ett gott nytt år! Kramar från mig

Livet på Berget sa...

Åh så fina lyktor. Det blir verkligen ett vackert sken av dem.
Önskar dig en underbar jul!
Kram
/Sara

vardagsvitt sa...

Hejhejhallå...
Stor julkram till dig från mig.
Ha en riktigt trevlig jul!
Kram Marith

Marie//Tekla Maräng sa...

Så vackra ljuslyktor du har gjort.
Jag tror nog att grannen blev glad
(jag skulle iaf blivit det)
Det låter som att ni kommer att få en härlig jul med saunabad mm.
Önskar dig och dina kära en underbar julhelg:)

Susanne sa...

Hej Annika! Alltid lika roligt att titta in här och se dina senaste idéer ;) Jag har lagt ut lite bilder på vår hemsida - inte "bara" på hundarna. Välkommen och titta när du inte kan komma "live" så ofta. Saknar dej!
Ha den bästa av jular!
Kram från Susanne i valplådan :)

Susanne sa...

Pssst... Det går säkert bra att "gräva ner" knoppiga tulpaner eller krokus också. Tazetterna har nog en rätt så stark doft - men UNDERBAR!! Jag älskar vita blommor! Kommer snart mera bilder på glasögon och trälådor. Jag känner historiens vingslag i dem. Trälådor för ljus, för pennor, för sygrejer, för nötter/frukt/godis... you name it! Gillar ju plåtburkar också, men gamla trälådor i alla storlekar - helst med tryckt text eller etikett - gör mej salig. Sånt man kan hitta när man flyttar till ett hus byggt 1903. Med vind och "snickerboa" :))
Kraaaaam!
Susanne
PS. Ålänningarna hälsar! Rätt så långhåriga nu ;)

Anonym sa...

Halloj!

Synd att vi inte är grannar...

A-L & Co

AkH sa...

God fortsättning, hoppas ni haft en underbar jul! Jag har en utlottning som startar idag, välkommen att delta!
Må gott! Anna-Karin
hemochting

Unknown sa...

Hej
Har hittat till din underbara blogg, vill tala om, jag har två bloggar,

www.magsromantiskasmycken.blogspot.com
har jag romantiska smycken, på

https://vindsromantik.blogspot.com
allt det övriga.

Om inte det skulle vara nog, har jag en webbutik;
www.magssmycken.se

Nu har jag en tävling på min blogg
http://vindsromantik.blogspot.com/

Ska nu fortsätta botanisera på din underbara blogg.

Vill önska dej, ett Gott Slut och Gott Nytt År.

Många Kramar
/Maggan

Livet på Berget sa...

God fortsättning!
Kram
/Sara