måndag 16 november 2009

smygpyntat

Nu smygpyntats det överallt hos mig:) Jag får sån inspiration när jag kikar in till er andra som oxå börjat med jul:) Fast jätte lessen är jag över pyttegranarna som jag inte kan ha mer inne. Blev tokallergisk förra året.Jag vill ju ha granar överallt....
Lingonris har jag ialf tagit in och mossa:) Minicyklamen får bli min julblomma iår. Jag tål ju inte heller hyacinten mer.

Julen är mer röd i år hemma hos mig. Jag hade väldigt mycket vitt förra året och det kändes liite konstigt så ska prova med mer rött i år.


Har satt en röd kappa i fönstret och mina röda virkade dukar är tebax.Men det är ju inte färdigt ännu på läänge, jag fortsätter att pynta friskt :)




Sockar stickas för fullt och jag måste tyvärr nu sätta stopp för fler beställningar. Hinner ej mer före jul:) Men nästa år då är sockverkstan säkert igång igen:)
Nu är vi några dagar i stugan , ska ta låånga prommisar med hundarna och njuta av bastu,godmat,systerfniss mm Vädret är tyvärr jätte tråkigt, all snö har farit och regnet hotar att komma...grått grått.Vill ju ha snööö:)

Heippa säger Annika mommo
*vink vink*






10 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad fint du har pyntat. Snyggt med rödakappan där och röda duken under.
gillar också smågranar men är som dig allergisk både mot gran och hyacinter. Är dock så envis (eller dum) att jag har hyacinterna inne tills dom slår ut då åker dom i papperskorgen.
Fast i år ska jag prova med att ha hyacinter under en glasklocka för att se om det går.
Kram:)

Villa nöystu sa...

Oj, vad jättefint det blir hemma hos dig. Rött är min favoritfärg på julen. Det blir så varmt och ombonat. Din gardinkappa är jättesnygg!
Stackars du som blivit allergisk. Och det är verkligen ett elände m snön vi fick, som försvann, som vi fick igen och som nu åter snart är helt borta. Regnet öser ner och vägarna är så hala.
Må gott,
kram Petra

Penseldraget sa...

hej annika
såå fint du gör vitt och rött är en klar favorit =) så hemtrevligt och varmt blir de....synd att du blivit allergisk men man kan ju ta in så mycke annat som du gjort.
ha en skön vecka
kram pia

Livet på Berget sa...

Ååh nu är hon igång ser jag, härligt!! Så fint du gör och visst är det fint med rött till jul. Älskar rödvitrutigt! Men vad är det för ett litet sockertroll som kikar fram där...mommos älskling kan jag tro:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du pyntar !! Tänk att det alldeles strax är första advent !!
Ha det så bra
Kraam Anette

Syrran sa...

Jag tänkte just börja svära lite när jag, tack o lov, läste att du skrivit att det där var förra årets pyttegran. ;) Tänkte att nog är det väl konstigt om du drar in dom i år igen. Med tanke på hur sjuk du blev sist.
Nåja, ska varva ner o inte vara så agro. *andas luuugnt*
Mysigt hade du det iaf, som vanligt.
Tack för allt fnissande igår. :D
Kramis bananis

mamma lycklig sa...

Hejsan Annika
Nu får du ta fram turbo stickorna.
Har sålt slut på dina sockor, hoppas att jag kan få fler par före jul.
Helst vita korta och långa storlekar som förra gången.
Kram och god natt.
Nettan

vardagsvitt sa...

Ojdå, du kanske ska starta stickeriverkstad.
Men de är ju verkligen superfina.
Har du redan tjuvstartat... med julen alltså.
Gillar det röda mot allt det vita!!
Kram Marith

lovefriidrott sa...

Hej gumman:)

jag håller med jag hade vitare förra året men n u blir det mer rött. Fanken man lessnar ju på det vita om det är överallt hela tiden.
Gillade dit vita skåp:) oj oj VLL HA

Vilken underbar bild på ögonstenen.
Han har ju alldeles äkta pepparkaksögon, nix blir nog ingen stjärngosse av denna pöjk.

ha d gott nu i stugan
Kram Sari

Anna-Lena sa...

Hej Annika!

VAd fint du har pyntat. Jag och min son Simon kom precis in från skogen alldeles nyss. Det var inte helt lätt att hissa mossa och kottar i mörkret som rådde. Vi får se vad det blev egentligen ...

Vilka fina sockar du har stickat! Önskar att jag fick lite tid över till sådant pyssel med.

Hoppas att du får en skön helg!

Kramar Anna-Lena♥